fredag 1 januari 2016

Årskrönika 2015


2015 Vilket år! 

Det mest fantastiska är att jag och Johan fått en son, Love. Han föddes den sista November. 
Love står för årets underverk.
Han har hunnit vara med på en hel del redan när han låg i min mage 2015. 

Vi har vunnit bla, 1,40 på Olgas Fee.
Fee är våran uppfödning e. Careful u. Olga. Hon är född -07 och kommer 2016 att tävla 1,40 med siktet inställt på svår klass senare under året.

Carizma tog Diplom i hoppning på kvalitetsbedömningen. Hon är född -11 e. Cabachon u. Levita -Levantos. 
Carizma kommer tävla 1,10-1,20 under året som 5 åring. Carizma är uppfödd av Annette Hermanson, Varberg. Jag och Annette äger Carizma ihop. Jag tävlade hennes mamma Levita för flera år sedan. 
Carizma, foto: Yvonne Karlsson

I augusti var vi i Strömstad och jag gjorde årets sista tävling med Olgas Fee, som blev 2a i 1,30 och drog av sig skon innan 1,40. Men det roligaste den helgen var att Erica Johansson som tränar för mig vann huvudklassen 1,40 med sin Quisella. 

Båda 6 åringarna Hearty SB (som vann 5 års championatet 2014) och Carmenzini SB, kvalade till Falsterbo och Breeders. 
Carmenzini startade med Jacob och jag satt på läktaren som hästägare för första gången, gravid.
Vi hade en skön semestervecka i Falsterbo med Johan, Ida och fam Svensson. 

Maja Svensson, min elev som står uppstallad här med sin Dressyr ponny, gjorde ett kanon år. Första tävlingsåret tillsammans och de vann både LA:1 och LA:2 och debuterade LA:P1 och kvalade till FEI 

I våras vann jag och Loriot K 1,30 i Lidköping. Vi gjorde bara några få starter ihop 2015. 
För i April åkte jag, Johan och Elin ner till Holstein i Tyskland och kollade på Hamburg Derbyt, hälsade på min gamla arbetsplats och kollegor. Och Elin köpte sin favorit häst Loriot, av den Tyska ägaren Frau Heim. Birgit Heim hade ägt Loriot sedan han var unghäst och följt honom på tävlingarna genom åren. 

Våran egna uppfödning Magic Touch SB e. Tornesch ue. Aerline H är såld till min elev och vän Helena Jonson. Jag önskar dom all framgång och Lycka 2016.

Eftersom jag varit gravid större delen av 2015, valde jag att inte tävla och hoppa andras hästar efter att Loriot var såld. En av få hästar vi haft här i träningsuppdrag är Zara, 4 åringen e. Blue horse Zack. Zara har förberetts för en Dressyr karriär i Usa. 
Vi har även haft en del elevers hästar här för kortare utbildningsuppdrag medans ägarna varit på semestrar. 

Jag vill även gratulera mina andra elever som haft framgångar under året och och vi satsar på ännu fler framgångar 2016. 

Grattis
Louise Brantefjord som tog Brons på SM för B-ponnyer i Dressyr. 
Frida Törnberg som tog DM Guld i Hoppning på D-Ponny och även vunnit fler tävlingar. 
Valsängs lag från Tjörn som vann sin serie av allsvenskan med de duktiga gänget: Maja, Meia, Felicia och Alva. Tjejerna har även plockat många individuella vinster och placeringar i år. 
Många vinster och placeringar har även Lisa Peterson tagit med sin Careful Girl som hon köpt av oss efter att hon utbildats och tävlats av vårat team som unghäst. 
Frida
Doris Bülling
Valsängs lag
Felicia
Alva
Lisa
Erica 

Grattis även alla andra elever som utvecklats och skördat framgång under det gångna året! Skicka jättegärna in resultat och bilder när ni varit ute och tävlat! 

Min största vinst 2015 är Love. Och att jag, Johan, Love och Rocco (vår hund) har hunnit långt i renoveringen av huset. 

2016 kommer att bjuda på en övervåning, både i husbygget och på tävling och träning. 

Emelie Olsson på träning. 

Våran fölunge Olgas Cavalinja, född 2015 e. Sheraton u.Olga

Ett stort Tack för samarbetet 2015 vill jag rikta till mina sponsorer CWD Sellier och Åsebro foder! 
Tack för förtroendet hästägare och elerver, 2016 blir ännu mer fantastiskt! 

Ett stort Tack till Elin, Weronica och Ida som hållt igång stallet när jag varit höggravid och nyförlöst. 


Vi önskar alla ett gott nytt tränings och tävlingsår 2016! 

Tooticki















 



1 kommentar:

  1. Det har varit ett superbra och lärorikt år och jag ser verkligen fram emot 2016`s planer =)

    SvaraRadera