söndag 24 januari 2016

Träningar och bäbis

Nu har jag verkligen tränar-abstinens! 

Har suttit här i bäbisbubblan och försökt komma in i en ny vardag. Det börjar likna något som kan kallas rutiner ;) fast man får räkna med oförutsedda händelser ett gäng gånger om dagen. Jag ammar Love och vill finnas där när han vaknar fast vi börjar vänja honom med flaska så då kan Johan och Love fixa mer själva. Världens sötaste lilla Love och min kärlek Johan! 

Träningarna smygs igång nu, jag har hittills bara tränat Maja två gånger. Då det varit enkelt att inte åka iväg långt och kunna lägga in tiden efter Loves dygns "rytm". Men tanken är att jag ska trappa upp träningarna igen. 
Vecka 5 drar vi igång i Vänersborg med hoppträningar. Och Laxgården kommer jag nog ta ett begränsat antal elever i början så håll utkik! Tjörn blir direkt jag ser att det fungerar att jag är borta en längre stund. 


Idag gjorde Maja ett riktigt coolt dressyrpass på sin Sören när vi tränade. Vi pratade om självbärighet och halvhalter. Det har hänt så grymt mycket med det ekipaget att det ska bli kul att se dem på banan i vår, när aha-upplevelserna är befästa. Ida trimmade Zini samtidigt som Maja tränade. Det märks att Zini är mer vuxen nu och jag längtar efter att sitta på honom.Ida kan få saker att se så enkelt ut, fast att jag vet att Zini har 100 extra knappar att trycka på och är både stor och känslig. Jag och Ida kan prata ihjäl oss om hur hästarna känns att rida. 

Maja, Sören och jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar