fredag 8 januari 2016

CWD, Leadsports på besök

Sara från Leadsports och CWD har varit här i veckan och provat ut sadlar på alla hästarna. 

CWD är det största sadelmärket bland toppryttarna på de internationella hopparenorna. Och den ryttare som är mest känd för oss svenskar som rider i CWD sadel sedan många år är Rolf Göran Bengtsson. 


Eftersom hästarna skiljer sig åt i ryggarna så rider och tävlar jag med 2 sadlar. Så vi brukar se till att sadlarna skiljer sig åt så att de passar olika ryggtyper. 
CWD är handgjorda och beställs efter hur hästen är byggd och efter vad ryttaren vill ha för storlek och form. 

De sadlar jag har nu från CWD är båda i modell SE02 Classic men den ena är mer uppbyggd för de hästar som har hög manke. Båda är lite extra uppbyggda baktill då jag tycker att det passar min ridstil och de hästar jag har. Här kan du läsa mer om SE02 Classic: http://leadsports.se/cwd/

De sadlar vi beställer i år är också i 17 tum. Den ena blir i classic och kommer att byggas i första hand gjord åt Fee och Tullus som har speciell typ av sadelläge på sina ryggar (de är syskon). Jag kommer provrida den modellen av sadel i samband med Världscupen i Scandinavium då CWD har extra många sadlar att prova med sig från Frankrike. 

Den andra blir en 2Gs. Info: http://2gs.cwdsellier.com/ 

Den bygger de upp som de sadlar jag haft innan för att ge plats åt Ninos höga manke och ändå tillräckligt vid för att passa Zini och Carizma. Film 2Gs från CWD: http://youtu.be/HX8i4JJg1QQ 

Överst en CWD "Classic" med träbom och underst en CWD 2Gs med kolfiber detaljer och bom av kevlar. 

Stort tack till Sara, Leadsports, för engagemanget och servicen för att prova ut sadlar som passar. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar